Інтерактивні технології навчання

«Інтерактивні технології навчання з розвитку творчих здібностей учнів
на уроках української мови та літератури»

В. Сухомлинський стверджував, що за маленькою шкільною партою твориться народ. А творять його  в першу чергу вчителі української мови та літератури, «наставники думки, волі, духу людини», бо наука рідної мови, літератури – наука про найголовніше: про Україну, рідну землю, її силу й красу, її минуле й майбутнє. Найефективнішим засобом розвитку творчих здібностей учнів є інтерактивні технології навчання.
Ця тема є актуальною, бо:
–    забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
–    сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
–    робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Суть досвіду у впровадженні таких принципів:
–    сприйняття дитиною нових знань має бути осмисленим;
–    думати, розуміти сутність речей;
–    аналізувати, осмислювати ідеї, шукати потрібну інформацію, тлумачити її, застосовувати за певних умов;
–    створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра;
–    розвивати творчу уяву учня , асоціативне мислення;
–    прагнення постійно вдосконалюватися;
–    розв'язувати дедалі складніші творчі завдання;
–    перевага в роботі надається нестандартним урокам, які сприяють розкриттю творчого потенціалу  вчителя і учнів;
–    вивчає індивідуальні особливості дітей, сприяє розвитку їхніх здібностей;
–    особистим прикладом виховує повагу до моральних принципів;
 У досягненні цього  найбільш сприятливими є використання інтерактивних технологій, впровадження яких забезпечує:
–    якісний рівень знань;
–    робить урок цікавим;
–    досягнення максимального взаєморозуміння і співпраці між учителем і учнем.
Працюючи над даною темою
, використовую такі інтерактивні технології:
–    на уроках української мови: «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота в парах, робота в малих групах, «Навчаючи – вчусь», «Метод ПРЕС», «Займи позицію», «Незакінчене речення»;
–    на уроках української літератури:
 «Діалог», «Синтез думок», «Кола Вена», «Спільний проект» ( із застосуванням комп’ютерних технологій), «Коло ідей», «Дебати», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Кубування», «Метод шести капелюхів Едварда де Боно»
.
Педагогічне кредо визнача
ю так: «Навчаючи інших – учусь сама».

Майстер-клас     «СТРУКТУРА  Й  МЕТОДИКА   ПРОВЕДЕННЯ
              ІНТЕРАКТИВНОГО   УРОКУ»
 Мета  та  задачі  майстер-класу:
ознайомити   вчителів   із
-         Моделями навчання
-         Формами організації  навчальної  діяльності
-         Структурою  інтерактивного  уроку
-         Методикою   проведення   інтерактивних  уроків
-         Впровадженням інноваційних технологій  навчання.


Вид  діяльності
Мета  діяльності
Організація
діяльності
1.
Оргмомент.  Мотивація
діяльності.
Сфокусувати увагу на проблемі й  викликати і  інтерес до обговорюваної  теми.
Психологічний  тренінг  і  притча.
2.
Оголошення  теми  та  мети.
Забезпечити  розуміння  учасниками  майстер-класу  змісту  діяльності.
Вправа «Незакінчене  речення»
3.
Надання  інформації.
Дати  учасникам  достатньо  інформації, щоб  на   її  основі  виконати  практичне  завдання.
Міні-лекція  з  використанням  презентацій.
4.
Практична  робота.
Засвоєння  навчального  матеріалу, практичне  застосування  знань.
Інтерактивна вправа  «Шість  капелюшків  мислення»
5.
Підведення  підсумків.
Зясувати, наскільки  справдились  очікування  учасників, зробити  висновки, поділитися  враженнями.
Інтерактивна  технологія «Мікрофон»
6.
Рекомендації.
Залучити   педагогів  до  використання  на  уроках  інтерактивних  вправ.
Вручення  роздрукованих  рекомендацій.


 



 Інтерактивні вправи 6кл.

                                       




























































































































































































Немає коментарів:

Дописати коментар