«Інтерактивні технології навчання з розвитку творчих здібностей учнів
на уроках української мови та
літератури»
В. Сухомлинський стверджував, що за маленькою шкільною
партою твориться народ. А творять його в першу чергу вчителі української
мови та літератури, «наставники думки, волі, духу людини», бо наука рідної
мови, літератури – наука про найголовніше: про Україну, рідну землю, її силу й
красу, її минуле й майбутнє. Найефективнішим засобом розвитку творчих
здібностей учнів є інтерактивні технології навчання.
Ця тема є актуальною, бо:
– забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
– сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної
діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
– робить можливим оригінальний підхід до побудови структури
сучасного уроку української мови та літератури.
Суть досвіду у впровадженні таких принципів:
– сприйняття дитиною нових знань має бути осмисленим;
– думати, розуміти сутність речей;
– аналізувати, осмислювати ідеї, шукати потрібну інформацію,
тлумачити її, застосовувати за певних умов;
– створювати ситуації, що сприяють творчій активності та
спрямованості школяра;
– розвивати творчу уяву учня , асоціативне мислення;
– прагнення постійно вдосконалюватися;
– розв'язувати дедалі складніші творчі завдання;
– перевага в роботі надається нестандартним урокам, які
сприяють розкриттю творчого потенціалу вчителя і учнів;
– вивчає індивідуальні особливості дітей, сприяє розвитку
їхніх здібностей;
– особистим прикладом виховує повагу до моральних принципів;
У досягненні цього найбільш сприятливими є використання
інтерактивних технологій, впровадження яких забезпечує:
– якісний рівень знань;
– робить урок цікавим;
– досягнення максимального взаєморозуміння і співпраці між
учителем і учнем.
Працюючи над даною темою, використовую такі
інтерактивні технології:
– на уроках української мови: «Мікрофон», «Мозковий штурм»,
робота в парах, робота в малих групах, «Навчаючи – вчусь», «Метод ПРЕС», «Займи
позицію», «Незакінчене речення»;
– на уроках української літератури:
«Діалог», «Синтез думок», «Кола Вена», «Спільний проект» ( із
застосуванням комп’ютерних технологій), «Коло ідей», «Дебати», «Асоціативний
кущ», «Сенкан», «Кубування», «Метод шести капелюхів Едварда де Боно».
Педагогічне кредо визначаю так: «Навчаючи інших –
учусь сама».
Майстер-клас «СТРУКТУРА
Й МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ
ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ»
Мета
та задачі майстер-класу:
ознайомити
вчителів із
-
Моделями навчання
-
Формами організації навчальної
діяльності
-
Структурою інтерактивного уроку
-
Методикою проведення
інтерактивних уроків
-
Впровадженням інноваційних
технологій навчання.
ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ»
№
|
Вид діяльності
|
Мета діяльності
|
Організація
діяльності
|
1.
|
Оргмомент.
Мотивація
діяльності.
|
Сфокусувати увагу на
проблемі й викликати і інтерес до обговорюваної теми.
|
Психологічний тренінг
і притча.
|
2.
|
Оголошення
теми та мети.
|
Забезпечити
розуміння учасниками майстер-класу змісту
діяльності.
|
Вправа «Незакінчене речення»
|
3.
|
Надання
інформації.
|
Дати
учасникам достатньо інформації, щоб на
її основі виконати
практичне завдання.
|
Міні-лекція
з використанням презентацій.
|
4.
|
Практична
робота.
|
Засвоєння
навчального матеріалу,
практичне застосування знань.
|
Інтерактивна вправа «Шість
капелюшків мислення»
|
5.
|
Підведення
підсумків.
|
З’ясувати,
наскільки справдились очікування
учасників, зробити висновки,
поділитися враженнями.
|
Інтерактивна
технологія «Мікрофон»
|
6.
|
Рекомендації.
|
Залучити
педагогів до використання на
уроках інтерактивних вправ.
|
Вручення
роздрукованих рекомендацій.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар